CONCEPT

 

namesは、単にデザイン表現を追求する「作品主義」ではなく、

クライアントのコンセプトをどうコミュニケートしていくのか、

クライアントとともデザインによって何をどう伝えていくのかを考え、

そして、クライアントと同次元で検証し成功に向けて取り組みます。

デザインを具体化する「デザイン トランスレーター」としての役割を常に考えています。

namesは、その名前が示すとおりスタッフ自身一人ひとりが デザインクリエーターとしての「役割」と「責任」を持っています。

namesの仕事は、名前=その意味されるモノを創っていくことにあります。

その成果は、namesの「実証」であり、 同時にクライアントとnamesの「実績」です。

 

names+design complexはグラフィックデザインだけにとどまらず、

ケースによっては中小企業診断士などの経営企画専門家とも連携し、戦略的なデザインアウトプットを提案しています。

 

立案からプロスタッフのコーディネイト、デザイン制作まで100%社内制作管理を主とし、

またショップ計画及び空間デザインなど各方面でのプロフェッショナルとの

プロジェクトワークにより

クライアントとともにビジョンを共有しより完成度の高い表現計画を提案し、

必ず成果へと導きます。

 

 

At names, we do not pursue design simply for its own sake.

Rather, our role is to serve as an idea “translator,” creating visual representations that translate a client’s visions and concepts into concrete form.

This can only be achieved by working closely with the clients to understand their ideas,

then developing a design process to communicate those ideas to the intended audience.

Every staff member at names is empowered to serve in a creative capacity.

Our mission is to create.

This is our raison d’être, and our creative powers are our key resource.

names + design complex is a professional project led by Shuji Horiguchi.

We are engaged as an expert creative resource for developing new business presentation plans and devising brands.